building outstanding designs

The quality of our team is the key for the success of our projects.

We believe great building projects are born out of the close integration between architecture and engineering.

Thus, Bod has experts in all the key subject areas (architecture, structures, mechanical, electrical) needed to ensure success in our customer’s project.

null

Javier Bartolomé

Partner, CEO

I share my passion for technology and a long-term corporate vision, as well as the commitment to create first-class organisations governed by integrity, open communication and support to the professional development and growth of the team.

null

Pablo Anaya Rojas

CTO (Chief Technology Officer)

Lover of challenges, more if it means innovating and growing along the way.

null

Nacho Ortiz Alonso

Partner, Chief Production Management

I face each project as if were the first.

null

Oscar Albarrán Lázaro

Manager of Headquarters, Hotels &Retail

Broad experience coordinating all disciplines throughout all the project and construction phases.

null

Verónica Guisasola Muñiz

Manager of Pharma, Logistics & Industry

Keeping projects under control without compromising management agility.

null

Jaime Monjo

Manager of Citizens & Family Spaces

Professionalism and Closeness with each client, in addition to a great Enthusiasm and Delivery in each project.

null

Alvaro de Prado Leal

Manager of Architecture

Experience devising and drafting tenders and projects, always seeking the best possible solutions for each case.

null

Laura Díaz Gómez

Partner, External Relations Management

The faith in cooperation and teamwork stemming from my experience.

null

Oscar Cabana

Manager of Electrical Installations

I specialise in coordinating and organising the work of our engineers in different subject matters to ensure a consistent outcome.

null

Juan Ángel Vázquez

Manager of Mechanical Installations

I contribute my knowledge and common sense to the pursuit of the best and most cost-effective solutions ensuring the requested functionality.

null

Ignacio Moscoso del Prado

Manager of Structures

I bring in concern and experience to ensure competitive and buildable solutions capable to fulfil the project’s needs.

null

Patricia Gutiérrez

Chief Financial Officer

Contributing to a climate of stability and trust, that facilitates our Business Project.

partnerships with leading firms

logo-itech-440x200
Partnership with firms pioneering in the design of buildings based on BIM technology

ITech Management Consultancy, with offices in Abu Dabi, Dubái, Doha and Sidney, joins BOD’s network of international partners in Spain, Europe, Latin America and Asia.

As a company mainly focused on delivering to its customers a product resulting from the integration of state-of-the-art BIM technology with the managements of the associated data.

logocalter-440x200
Strategical partner for complex infrastructures

CALTER is an structural consultancy film founded in 1997, with almost 20 years of experience in projects involving large and complex structures worldwide.

This partnership enables us to successfully handle full projects in different areas, such as infrastructures for public services: ports, airports and railways, and special, large-area or high seismic risk structures.

we are a growing international firm

política de calidad, medio ambiente y seguridad

La Calidad, la protección Medioambiental y la Seguridad laboral son imprescindibles para el eficaz desempeño de nuestra actividad empresarial. Esta Política se establece como marco en el que se debe llevar a cabo dicha actividad, de manera que se garantice a los clientes y demás partes interesadas el compromiso adquirido por BOD ARQUITECTURA E INGENIERIA, S.A a través de su Sistema de Gestión.

Los principios que rigen las actuaciones de BOD ARQUITECTURA E INGENIERIA, S.A son los siguientes:

  • La constante preocupación por la satisfacción del Cliente y de todas las partes interesadas.
  • La consecución del Objetivo de Calidad Total en los productos y servicios, con el compromiso de la mejora permanente del Sistema de Gestión de la Calidad, involucrando a todo el personal de la empresa.
  • La adecuación de los Recursos Humanos a este Objetivo, mediante la formación que resulte necesaria para la consecución de los objetivos previstos en materia de calidad y medio ambiente.
  • El convencimiento que tiene nuestro personal de que la manera ideal para contribuir a la mejora del medio ambiente es el diseño del proyecto en busca del desarrollo sostenible y la reducción de la contaminación.
  • La mejora continua:
    • De los servicios ofrecidos procurando alcanzar la máxima satisfacción del cliente, dentro del marco legal establecido y vigente en cada momento.
    • De la gestión, del comportamiento medioambiental y la seguridad laboral, mediante la prevención y el análisis de las causas últimas de problemas surgidos, no limitándose sólo a la detección de los mismos.
  • La consideración de las medidas necesarias para prevenir la posible contaminación de suelos, atmósfera o aguas, en el proceso de toma de decisiones, en la planificación y en la ejecución de las actividades, de manera que sean ejecutadas de una manera respetuosa con el entorno que nos rodea.
  • El cumplimiento de la legislación y reglamentación aplicable en los ámbitos internacional, nacional, autonómico y local, así como otros requisitos que la organización suscriba , de manera que se garantice que la actividad empresarial se lleva a cabo de acuerdo con esas exigencias, estableciendo así un compromiso con todas las partes interesadas.
  • El análisis y la valoración de las actuaciones realizadas hasta el momento, evidenciándolas mediante registros cuyas conclusiones ayuden al fomento de la mejora continua del sistema de gestión.
  • El comportamiento ético profesional en todos los niveles de la organización, en el desarrollo de servicios y en la gestión con clientes y proveedores.
  • La difusión de la Política de Calidad, Medio Ambiente y Seguridad laboral a todas las personas que conforman el equipo humano de la organización en todos los niveles, así como la comprensión de la misma.

Sobre la base de esta Política y anualmente, la Dirección aprobará los objetivos y metas para la organización, de manera que se establezcan las líneas de mejora de la organización para ese período.

Por todo lo anterior, mantenemos nuestro Sistema de Gestión Integrado basado en los estándares UNE-EN ISO 9001:2015, UNE-EN ISO 14001:2015 y OHSAS 18001:2007 apostando porque nos es de gran ayuda en nuestra tarea de crecimiento y evolución, constatando a la vez nuestro saber hacer en la planificación, organización y prestación de servicio.